ITALIAN LUXURY FOR YOUR SKIN

Abonnementsbetingelser

Generelt

På HealthFocus.dk kan du bestille udvalgte varer på abonnement.

For at afgive en bestilling på abonnement på HealthFocus.dk skal du være fyldt 18 år og være bosiddende i Danmark. Alle priserne på varerne er inklusive moms og inklusive levering. Priserne er dagspriser, og HealthFocus.dk opdateres flere gange om ugen. Alle aftaler indgås på dansk.

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer eller force majeure bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde, have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Med jævne mellemrum har vi udskiftninger i vores abonnement. Skulle en vare, du abonnerer på, udgå af vores sortiment, vil du blive kontaktet med henblik på at ændre eller opsige dit abonnement.

Det er kun via hjemmesiden, at du kan bestille varer på abonnement. Har du en forespørgsel på varer, som ikke er på siden, er du altid meget velkommen til at kontakte os. Dit køb betales online på HealthFocus.dk med betalingskort.

 

Ordrebekræftelse

Når du bestiller et abonnement, vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Denne skal du kontrollere er i overensstemmelse med din bestilling. Oplever du fejl eller mangler ved din ordre, bedes du kontakte info@healthfocus.dk

 

Betaling

Vi modtager følgende betalingsformer:

•           Dankort

•           Visa/Dankort

•           VISA Electron

•           MasterCard

•           Visa

•           Mobilepay


Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet for varerne trækkes først fra din konto, når varerne afsendes.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. På følgende kort foretages der reservation af beløbet:

•           Visa/Dankort

•           VISA Electron

•           MasterCard

•           Visa

•           Mobilepay


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi trækker beløbende løbende efter dit valgte interval, månedligt, hver 2. måned eller hver 3. måned.

 

Træk på dit kort

Hvis du får et nyt kort, bedes du sende os de nye kortoplysninger. Vi sletter selvfølgelig de gamle.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse hos din kortudbyder (typisk din bank), hvis du opdager, at der er blevet hævet beløb, som du ikke har givet tilladelse til. Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter betalingen, medmindre andet er aftalt.

 

Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller flytte en levering, skal dette ske, inden vi sender næste levering. Vi sender altid næste levering samme dag, som du har valgt at tegne dit abonnement efter dit valgte interval. Du kan sende en e-mail til info@healthfocus.dk

 

Ændring eller opsigelse af dit abonnement

Ønsker du at ændre, opsige eller sætte dit abonnement i bero, skal du gøre det senest inden næste levering. Den dag du tegner dit abonnement, er den dag, vi løbende sender dit produkt efter dit valgte interval. Hvis du for eksempel ”tegner et abonnement den 10. oktober og vælger månedlig levering, vil vi sende dine produkter den 10. i hver måned. Du kan sende en e-mail til info@healthfocus.dk

 

Ændring af betingelserne for vores abonnement 

Ændringer af denne aftale, som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af HealthFocus.dk foretages uden forudgående varsel herom.

Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage, som meldes ud til den tilmeldte e-mailadresse.

 

Levering

Alle abonnementer sendes afsted så hurtigt som muligt på hverdage. Falder datoen for dit abonnement i en weekend eller på en helligdag, vil vi først sende dine varer afsted på førstkommende hverdag. Den dag du tegner dit abonnement, er den dag, vi løbende sender dit produkt efter dit valgte interval. Hvis du for eksempel ”tegner et abonnement den 10. oktober og vælger månedlig levering, vil vi sende dine produkter den 10. i hver måned.

Vi bruger forskellige leveringsselskaber, herunder PostNord, GLS samt personlig afhentning (dog kun efter forudgående aftale). Prisen for levering fremgår tydeligt inden betaling. Vores leveringstid er estimeret mellem 2-6 hverdage, men travle perioder kan forekomme med længere leveringstider. Vi tilbyder følgende leveringsformer:

•           Pakkeshop

•           Hjemmelevering

•           Erhvervsadresser

•           Afhentning efter forudgående aftale


Som tidligere nævnt, sker forsendelse med PostNord eller GLS. Oplever du mod forventning, at pakken ikke kommer frem, så kontakt os venligst hurtigst muligt på info@healthfocus.dk. Vi leverer til Danmark, ikke Grønland og Færøerne.

 

Fortrydelsesret ved abonnement 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din første levering. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra leveringstidspunktet til at give os besked om, at du vil fortryde.

Du kan sende en e-mail til info@healthfocus.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i abonnementsbetingelserne.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:  

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Fortrydelsesret ved erhvervskøb

Vi tilbyder ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder Købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Health Focus A/S
Marsvænget 100
6710 Esbjerg V


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Reklamationsret ved erhvervskøb

Når du handler hos os som erhvervsdrivende, tilbyder vi 12 måneders reklamationsret.

Du skal reklamere straks efter, at du har opdaget fejlen, og du skal undersøge varen straks efter modtagelsen. Er reklamationen berettiget, refunderes dine fragtomkostninger ikke.

 

Abonnement som gave

Du kan sagtens give et abonnement som gave. Du skal blot sikre dig, at leveringsadressen er korrekt. BEMÆRK også, at den første ordre afsendes umiddelbart efter bestilling (har du bestilt i en weekend eller på en helligdag, så førstkommende hverdag). Derfor er det vigtigt, at du skriver til os på info@healthfocus.dk, hvis vi skal holde den første forsendelse til en specifik dato.

 

Misligholdelse

Ved misligholdelse af din abonnementsaftale eller af vores abonnementsbetingelser er HealthFocus.dk berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på info@healthfocus.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i Købeloven, afhænger derfor af, hvad der skal leveres.

 

Dine personlige oplysninger

For at det er muligt at få et abonnement, er det nødvendigt, at du lader dig registrere med følgende personlige oplysninger:

•           Navn

•           Adresse

•           Telefonnummer

•           E-mailadresse

•           Betalingskort


HealthFocus.dk benytter sig af et tredjepartsprogram til at håndtere abonnementer i systemet. Dette program gemmer følgende oplysninger:

•           Navn

•           Adresse

•           Telefonnummer

•           E-mailadresse

•           Betalingskort (gemmes kun i OnPay, som er vores betalings gateway)


Dine personoplysninger bruges kun til det formål at kunne levere varen til dig samt at kunne håndtere dit abonnement.

Oplysninger, der er afgivet til HealthFocus.dk hverken videregives eller sælges, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@healthfocus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst DKK 1.110,- og højst DKK 100.000,- For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst DKK 720,- Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

Health Focus A/S

Marsvænget 100

6710 Esbjerg V

Tlf.: +45 5211 9041

E-mail: info@healthfocus.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________________

 

Bestilt den: _________________    Modtaget den: _________________

 

Forbrugerens navn: ____________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _______________    Dato: ______________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

 

Abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 25.10.2023